Bureau Pluck staat voor inspiratie, advies

en propositieontwikkeling in de economie van vandaag.

Opdrachtgever: Spaar het Klimaat, i.s.m. sc Heerenveen

 

Periode:  februari 2015- mei 2015


Opdracht: Voor Stichting Spaar het Klimaat heeft Annemarije Tillema van Bureau Pluck in samenwerking met sc Heerenveen een groot duurzaamheidsdebat georganiseerd. Bureau Pluck heeft zowel de inhoudelijke kant van het debat verzorgt, de acquisitie gedaan en de operationele invulling van het debat zelf begeleid. 'Spaar het Klimaat' streeft naar de juiste formulering van de energie- agenda voor de komende jaren. Door middel van dit debat hoopt 'Spaar het Klimaat' dit mede te bewerkstelligen voor de provincie Friesland.

 

Resultaat: Onder leiding van Dr. Dick Tommel, oud-staatssecretaris van Volkshuisvesting, is een inspirerend debat neergezet waarin de lijsttrekkers uit de provincie Friesland, duurzame aannemers, adviseurs en bestuurders van woningbouwcorporaties discussieëren over vraagstukken rond duurzame energie. Foppe de Haan was eveneens aanwezig  om iedereen welkom te heten in één van de meest duurzame stadions van ons land.

 

Lees meer over het 'Spaar het klimaat lijsttrekkersdebat' in de pers

 

Opdrachtgever:  sc Heerenveen

 

Periode:  februari 2015- mei 2015

 

Voor sc Heerenveen heeft Bureau Pluck een duurzaamheidsplatform ontwikkeld. Er is gestart met het formuleren van een interne duurzaamheidsstrategie. Daarop volgend is het duurzaamheidsplatform ontwikkelt. Er zijn gesprekken gevoerd met potentiële partners en is door Bureau Pluck uitgelicht waarom partners zich kunnen aansluiten bij dit platform. Daarnaast is Bureau Pluck betrokken geweest bij het acquisitie gedeelte.

 

Resultaat: Een duurzaamheidsplatform, fysiek in het stadion, waarbij kennis over duurzaamheid gedeeld werd en duurzaamheidsinitiatieven zijn ontplooid. Op basis hiervan zal het stadion de komende jaren verder verduurzaamd worden.

Opdrachtgever: Nestlé Nederland

 

Periode:  september 2009- mei 2011

 

Opdracht: Ontwikkelen en implementeren van een duurzaam Interactief Communicatie platform (maggi.nl) rondom maaltijd-inspiratie voor gezinnen met kinderen in Nederland.   Implementatie: online strategie bepaling, online concept ontwikkeling, functioneel aansturen content bureau, online bureau en reclamebureau (concept ontwikkeling), monitoren online ontwikkelingen, uitwerken en implementeren Social Media strategie 2011.

 

Resultaat: Een interactief online platform passend in de tijdsgeest van de snelle online ontwikkelingen waarbij het draait om persoonlijke waarden van de consument èn retentie.

 

Opdrachtgever:  Feenstra, part of Vattenfall

 

Periode: Februari  2014- Februari 2015

 

Ambitie

De ambitie van Feenstra is een veilige, gezonde en duurzame woonomgeving, voor iedereen in Nederland

Opdracht: Het uitdenken, ontwikkelen,  neerzetten en beheren van een online platform waarop energiebesparing wordt uitgelegd en geadviseerd richting de Nederlandse consument.

 

Resultaat: We hebben een innovatief platform opgezet waarbij de Nederlandse consument stap voor stap wegwijs wordt gemaakt in het besparen van energie in en om het huis.